Nike intră oficial pe piața din Turcia, a anunțat, luni, președintele Recep Tayyip Erdogan (65 de ani) într-un discurs electoral ținut în provincia Agri.
Gigantul american de pe piața de echipament sportiv va deschide o fabrica uriașă în Estul Turciei, la Agri, unde va avea nu mai puțin de 5.000 de angajați: „Vom face din Agri cel mai important centru de producție textilă. Am un mesaj pentru toți: o firmă internațională, Nike, vine la Agri pentru a construi o fabrică. Vor fi 5.000 de locuri de muncă!”, a declarat Erdogan, luni, într-un discurs pe care l-a ținut la Agri cu doar șase zile înaintea alegerilor locale din 31 martie.
Nike, sponsorul tehnic al Simonei Halep, sponsorizează, deja, naționala de fotbal a Turciei, clubul Galatasaray Istanbul, dar și echipa de baschet a lui Fenerbahce Istanbul. Pe plan global, Nike are înțelegeri de miliarde de euro cu unele dintre cele mai bune echipe de fotbal ale lumii, Barcelona, Franța, Brazilia sau Argentina, și este un nume foarte prezent în lumea tenisului, unde îi sponsorizează pe Simona Halep, Rafael Nadal, Maria Șarapova, Naomi Osaka sau Jelena Ostapenko.
În cazul Simonei Halep, românca se alege cu două milioane de dolari în urma fiecărui an de angajament semnat cu Nike. Puțin în comparație cu Maria Șarapova, căreia americanii îi oferă, în ciuda scandalului de dopaj în care a fost implicată în 2016, aproximativ zece milioane de euro anual.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER